Sklep online

Sklep online : Zamawiaj 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu! Bezpośrednia dostawa na podany przez Ciebie adres!

REKLAMA

nowebanerypl Image Banner 750 x 100 Action - Promotion 728x90

Fajny przepis-Bułeczki

Nasz rynek gazetowy ostatnim czasem zalewa fala czasopism kulinarnych,a ja starałam się zawsze omijac z daleka takie gazety,ale  ostatnio wpadł mi pierwszy numer (można prenumerowac plusem są fajne dodatki) czasopisma pt." Smakowite wypieki "
I właśnie w tej gazetce zaintrygował mnie przepis, który wczoraj pierwszy raz zrobiłam.Co ważne okazał się całkiem fajny, trochę czasochłonny,ale myślę,że wart tego aby się nim podzielic
Oto przepis na Bułeczki:

Składniki:

  • 1 łyżka cukru
  • 375-450 ml. ciepłego mleka (ja robiłam z 450 ml)
  • 50 g roztopionego masła
  • 1 łyżka suchych drożdży
  • 750 g mąki
  • 1 łyżka soli
Wykonanie:

w naczyniu z podziałką rozpuście cukier w ciepłym mleku i dodajcie masło.Mieszajcie do rozpuszczenia.Polejcie tak przygotowanym mlekiem drożdże i poczekajcie około 30 min.aż powstanie pienista masa.
Przesiejcie mąkę i sól do miski robiąc zagłębienie w mące wlejcie tam drożdże.Wszystkie składniki wymieszajcie łyżką (w przepisie było podane,że ma to byc łyżka drewniana, ja robiłam zwykłą), następnie uformujcie z ciasta kulę i przenieście je na posypaną mąką deskę i zagniatajcie aż będzie gładkie i elastyczne(ja musiałam jeszcze podsypywac mąkę aby wyszło gładkie). Następnie przełóżcie ciasto do czystej miski i przykryjcie folią odstawiając na ok.2 godz. w ciepłe miejsce.
Po tym czasie usuńcie nadmiar powietrza uderzając w ciasto pięścią,ugnieccie jeszcze kilka minut.Po czym podzielcie je na pół, a każdą połówkę  na dalsze kawałki.Ukształtujcie bułeczki i przykryjcie je ściereczką pozostawiając na ok. pół godz., aż ciasto z nów wyrośnie.W między czasie rozgrzejcie piekarnik do 220 stopni lub do poziomu 7 w przypadku piekarnika gazowego.
I tu można trochę powymyślac,bo bułeczki przed włożeniem do piekarnika można posypac: mąką, płatkami owsianymi,makiem,kminkiem,sezamem, a nawet żółtym serem i kaszą manną.Tak przygotowane bułeczki wkładamy do piekarnika na 20 do 30 min., aż się zarumienią,
UWAGA: dobrze wypieczone bułeczki, popukane od spodu wydają głuchy dźwięk.

Jeżeli ktoś z was już spróbuje tego przepisu,to niech napisze w komentarzach czy mu wyszły i smakowały.Powodzenia.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Imię dla dziecka-konkursik

Bal jesienny-RATUNKU!!!

Oooooo i znów choroba